Budowa Dworca Łódź Fabryczna

Budowa Dworca Fabrycznego

W 2014 roku, trzecie, co do wielkości miasto w Polsce, Łódź, otrzymało zgodę na budowę nowego, multimodalnego węzła komunikacyjnego. Nowy dworzec połączy regionalną kolej aglomeracyjną, dalekobieżną i konwencjonalną oraz lokalną i regionalną komunikację autobusową w jednym miejscu, umożliwiając pasażerom szybkie przemieszczanie się. Łódź Fabryczna, jeden z głównych dworców kolejowych i autobusowych, stanie się najważniejszym punktem nowego węzła komunikacyjnego.

Nowe połączenia kolei szybkobieżnej, północ-południe oraz wschód-zachód, będące częścią podjętej ostatnio w mieście rewitalizacji, po latach przemysłowego upadku, staną się łącznikiem miasta i Polski z Europą. Przedsięwzięcie to obejmuje nie tylko budowę nowego węzła komunikacyjnego, ale także szeregu tuneli doprowadzających.

W wyniku przetargu, firma WJ wygrała kontrakt na projekt, wykonanie i obsługę systemu odwadniającego w trakcie dwuletniego procesu budowy, rozpoczynając od dworca głównego.

Konstrukcja budynku dworca centralnego schodziła na głębokość 20 m, do 12 m poniżej poziomu wód gruntowych. Planowany rozmiar dworca wraz z tunelem to 1.500 m x 500 m. Przeprowadzono modelowanie przepływu wód gruntowych w celu uzyskania jak największej skuteczności i zminimalizowania depresji zewnętrznej.

Maksymalny wydatek odprowadzanej wody wynosił 1980 m3/h, co wymagało pracy ponad 80 studni depresyjnych. Mimo trwających w pobliżu prac budowlanych, system działał niezawodnie pozwalając na wykonanie wykopu metodą stropową, dzięki czemu wykonawca mógł wykonać wykop i wysokiej jakości płytę fundamentową w ustalonym terminie.

 

  • LOKALIZACJA: Łódź, Polska
  • KLIENT: Polskie Koleje Państwowe, Miasto Łódź
  • GŁÓWNY WYKONAWCA: NLF ( Konsorcjum Firm Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM)
Udostępnij
Gwiazda Morza, Władysławowo

Gwiazda Morza, Władysławowo

Idealne miejsce wypoczynku dla miłośników Morza Bałtyckiego, doceniających jego szeroką piaszczystą plażę i urodę o każdej porze roku.

Biurowiec Nowy Targ, Wrocław

Biurowiec Nowy Targ, Wrocław

Projekt powstaje w unikatowym miejscu na mapie stolicy Dolnego Śląska w sąsiedztwie placu Nowy Targ tuż obok Urzędu Miasta niecałe 5 minut drogi od Rynku i Wyspy Słodowej, gdzie regularnie odbywają się wydarzenia kulturalne i sportowe.

POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY – Odwodnienie wykopu tunelu drogi ekspresowej S2

POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY – Odwodnienie wykopu tunelu drogi ekspresowej S2

Z przyjemnością informujemy, że we wrześniu 2017r. WJ Groundwater Sp. z o.o. podpisała umowę z firmą ASTALDI S.p.A. na odwodnienie wykopu tunelu drogi ekspresowej S2 – Południowa Obwodnica Warszawy, Zadanie A. W ramach umowy WJ Groundwater wykona prace obejmujące przygotowanie projektu odwodnienia wiercenia studni depresyjnych i piezometrów, montaż rurociągu do docelowego punktu zrzutu wód gruntowych,