Budowa Dworca Łódź Fabryczna

Budowa Dworca Fabrycznego

W 2014 roku, trzecie, co do wielkości miasto w Polsce, Łódź, otrzymało zgodę na budowę nowego, multimodalnego węzła komunikacyjnego. Nowy dworzec połączy regionalną kolej aglomeracyjną, dalekobieżną i konwencjonalną oraz lokalną i regionalną komunikację autobusową w jednym miejscu, umożliwiając pasażerom szybkie przemieszczanie się. Łódź Fabryczna, jeden z głównych dworców kolejowych i autobusowych, stanie się najważniejszym punktem nowego węzła komunikacyjnego.

Nowe połączenia kolei szybkobieżnej, północ-południe oraz wschód-zachód, będące częścią podjętej ostatnio w mieście rewitalizacji, po latach przemysłowego upadku, staną się łącznikiem miasta i Polski z Europą. Przedsięwzięcie to obejmuje nie tylko budowę nowego węzła komunikacyjnego, ale także szeregu tuneli doprowadzających.

W wyniku przetargu, firma WJ wygrała kontrakt na projekt, wykonanie i obsługę systemu odwadniającego w trakcie dwuletniego procesu budowy, rozpoczynając od dworca głównego.

Konstrukcja budynku dworca centralnego schodziła na głębokość 20 m, do 12 m poniżej poziomu wód gruntowych. Planowany rozmiar dworca wraz z tunelem to 1.500 m x 500 m. Przeprowadzono modelowanie przepływu wód gruntowych w celu uzyskania jak największej skuteczności i zminimalizowania depresji zewnętrznej.

Maksymalny wydatek odprowadzanej wody wynosił 1980 m3/h, co wymagało pracy ponad 80 studni depresyjnych. Mimo trwających w pobliżu prac budowlanych, system działał niezawodnie pozwalając na wykonanie wykopu metodą stropową, dzięki czemu wykonawca mógł wykonać wykop i wysokiej jakości płytę fundamentową w ustalonym terminie.

 

  • LOKALIZACJA: Łódź, Polska
  • KLIENT: Polskie Koleje Państwowe, Miasto Łódź
  • GŁÓWNY WYKONAWCA: NLF ( Konsorcjum Firm Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM)
Udostępnij
BAZA MANIPULACYJNA PERN GDAŃSK

BAZA MANIPULACYJNA PERN GDAŃSK

W pobliżu gdańskiego portu, w bazie paliwowej PERN, która jest strategicznym elementem systemu bezpieczeństwa energetycznego, WJ Groundwater Sp. z o.o. podjęła się odwodnienia wykopu pod dwa nowe zbiorniki na ropę naftową o pojemności 100 tyś. m³ każdy. Umowa na obniżenie zwierciadła wód gruntowych z Generalnym Wykonawcą Mostostal Warszawa została podpisana w czerwcu 2018r.

Biurowiec Nowy Targ, Wrocław

Biurowiec Nowy Targ, Wrocław

Projekt powstaje w unikatowym miejscu na mapie stolicy Dolnego Śląska w sąsiedztwie placu Nowy Targ tuż obok Urzędu Miasta niecałe 5 minut drogi od Rynku i Wyspy Słodowej, gdzie regularnie odbywają się wydarzenia kulturalne i sportowe.

PRZEJŚCIE PODZIEMNE, DĘBLIN

PRZEJŚCIE PODZIEMNE, DĘBLIN

Na zlecenie BUDIMEX S.A. Spółka WJ Groundwater rozpoczęła prace przy modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa –Dorohusk polegające na wykonaniu odwodnienia wykopu przejścia podziemnego (km 103+233) pod nową stacją kolejową w Dęblinie.