Budowa Dworca Łódź Fabryczna

Budowa Dworca Fabrycznego

W 2014 roku, trzecie, co do wielkości miasto w Polsce, Łódź, otrzymało zgodę na budowę nowego, multimodalnego węzła komunikacyjnego. Nowy dworzec połączy regionalną kolej aglomeracyjną, dalekobieżną i konwencjonalną oraz lokalną i regionalną komunikację autobusową w jednym miejscu, umożliwiając pasażerom szybkie przemieszczanie się. Łódź Fabryczna, jeden z głównych dworców kolejowych i autobusowych, stanie się najważniejszym punktem nowego węzła komunikacyjnego.

Nowe połączenia kolei szybkobieżnej, północ-południe oraz wschód-zachód, będące częścią podjętej ostatnio w mieście rewitalizacji, po latach przemysłowego upadku, staną się łącznikiem miasta i Polski z Europą. Przedsięwzięcie to obejmuje nie tylko budowę nowego węzła komunikacyjnego, ale także szeregu tuneli doprowadzających.

W wyniku przetargu, firma WJ wygrała kontrakt na projekt, wykonanie i obsługę systemu odwadniającego w trakcie dwuletniego procesu budowy, rozpoczynając od dworca głównego.

Konstrukcja budynku dworca centralnego schodziła na głębokość 20 m, do 12 m poniżej poziomu wód gruntowych. Planowany rozmiar dworca wraz z tunelem to 1.500 m x 500 m. Przeprowadzono modelowanie przepływu wód gruntowych w celu uzyskania jak największej skuteczności i zminimalizowania depresji zewnętrznej.

Maksymalny wydatek odprowadzanej wody wynosił 1980 m3/h, co wymagało pracy ponad 80 studni depresyjnych. Mimo trwających w pobliżu prac budowlanych, system działał niezawodnie pozwalając na wykonanie wykopu metodą stropową, dzięki czemu wykonawca mógł wykonać wykop i wysokiej jakości płytę fundamentową w ustalonym terminie.

 

  • LOKALIZACJA: Łódź, Polska
  • KLIENT: Polskie Koleje Państwowe, Miasto Łódź
  • GŁÓWNY WYKONAWCA: NLF ( Konsorcjum Firm Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM)
Udostępnij
Ogrodowa 8 Office, Łódź

Ogrodowa 8 Office, Łódź

Budynek biurowo-usługowy, w którym nowoczesność i najwyższy komfort idą w parze z troską o środowisko, położony jest w stolicy województwa łódzkiego u zbiegu ulicy Zachodniej i Ogrodowej obok licznych przystanków autobusowych i tramwajowych oraz zaplanowanej na tej samej ulicy stacji „łódzkiego metra”.

KOMPLEKS TERMALNO – BASENOWY, UNIEJÓW

KOMPLEKS TERMALNO – BASENOWY, UNIEJÓW

Po udanym odwodnieniu wykopu pod Aparthotel Termy Uniejów, firma WJ Groundwater została zaproszona do współpracy przez Polimex Budownictwo Sp. z o.o., Sp. k.. Umowa obejmuje obniżenie zwierciadła wód gruntowych pod kolejną inwestycję realizowaną w Uniejowie: „Rozbudowa kompleksu termalno – basenowego”.

PRZEJŚCIE PODZIEMNE, DĘBLIN

PRZEJŚCIE PODZIEMNE, DĘBLIN

Na zlecenie BUDIMEX S.A. Spółka WJ Groundwater rozpoczęła prace przy modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa –Dorohusk polegające na wykonaniu odwodnienia wykopu przejścia podziemnego (km 103+233) pod nową stacją kolejową w Dęblinie.