Stacja Kolejowa Crossrail – Canary Wharf

Stacja Kolejowa crossrail Canary-Wharf

Stacja kolejowa Canary Wharf będzie jednym z największych tego typu obiektów w Europie. Podobnie jak sąsiedna stacja Canary Wharf Tube, nowa stacja będzie zlokalizowana w obrębie doku portowego, w tym przypadku North Dock of West India Quay.

Projekt zakładał wykonanie sześciu kondygnacji obiektu. Firma WJ Groundwater została wykonawcą robót odwodnieniowych, w ramach których należało obniżych zwierciadło wód gruntowych do poziomu 40m poniżej powierzchni terenu. Cel ten udało się osiągnąć poprzez wykonanie 11 studni depresyjnych, każda do głębokości 90m. Korzystając ze swojego dużego doświadczenia firma WJ Groundwater zidentyfikowała dodatkowo istniejące studnie głębinowe, które udało się wykorzystać dla celów osiągnięcia wymaganej depresji.

W ramach robót odwodnieniowych wykonano również oraz moniotorowano sieć piezometrów.

Studnie dzięki którym udało się uzyskać wymaganą depresję wód gruntowych przy budowie stacji wykorzystano do podtrzymania leja depresji, co umożliwiło realizację sąsiednich obiektów realizowanych w ramach inwestycji, takich jak przejścia podziemne czy łączniki tunelowe, co z kolei przyczyniło się do znacznej redukcji kosztów ponoszonych przez Generalnego Wykonawcę.

 

Udostępnij
Biurowiec Riverside South, Canary Wharf

Biurowiec Riverside South, Canary Wharf

Budowa Riverside South Development w Londynie, Canary Wharf miała stanowić nową europejską siedzibę JP Morgan.

Wzmocnienie linii brzegowej, Fairlight Cove

Wzmocnienie linii brzegowej, Fairlight Cove

Postępująca erozja brzegu spowodowała, że malowniczo położony przy kanale La Manche przylądek Fairlight Cove uległ zagrożeniu.

Brighton I360

Brighton I360

Kiedy w 2000 roku otworzono London Eye, szybko stało się ono najczęściej odwiedzaną atrakcją turystyczną w Londynie, a inne miasta także zachciały mieć własne „Eye”.